Recent Comments

Saturday, November 9, 2013

BBM untuk Semua


Kemunculan yang dinanti-nantikan BlackBerry Messenger (BBM) di kedai-kedai aplikasi sistem operasi yang bertanding, iaitu IOS dan Android, telah meraih kejayaan yang lebih daripada orang di BlackBerry (BB) pernah dapat membayangkannya. Hanya seminggu selepas pelancaran itu, lebih daripada 20 juta pengguna aktif baru telah mendaftar ke BBM.

Setelah mencapai lebih daripada 10 juta muat turun dalam tempoh 24 jam pertama sejak dilancarkan dan kini mempunyai 80 juta pengguna aktif bulanan, pencapaian terbaru ini menunjukkan BB telah mendapat betul dengan perkhidmatan sembang sekurang-kurangnya.

Sambutan positif berat ke arah BBM baru menambah penangguhan sedikit keadaan BB kini menghadapi. Dengan pertumbuhan yang tinggi, BB adalah bertujuan untuk memberikan pengguna pengalaman yang lebih berkaitan swasta rangkaian sosial seperti tidak pernah sebelum ini. Selain pelbagai-sembang dan perbualan kumpulan usaha peribadi, BBM baru (re-dilancarkan dengan pengoptimuman yang lebih baik untuk IOS dan Android) kini mempunyai ciri-ciri media sosial dan tambahan multimedia tambahan.

bbm pic1"Kami mahu memberikan pengguna kami yang terbaik dari segi fungsi dan perkhidmatan produk. Melihat bahawa kita mempunyai yang terbaik dalam keselamatan yang tinggi perbualan swasta, kita mahu mencari tempat lain untuk menyediakan perkhidmatan pengguna yang lebih baik. Oleh itu pendekatan kita ke arah multimedia, "kata Krishnadeep Baruah , Pengarah Kanan , Pemasaran, BBM Asia Pasifik ( APAC ).

Jangkaan di kalangan eksekutif BB adalah tinggi tetapi selepas pelancaran itu, ia telah benar-benar hangat. "Malah, pengguna bekas BBM yang telah meninggalkan ekosistem akan datang kembali kerana mereka tahu dan faham BBM yang menawarkan perkhidmatan yang terbaik dan ciri-ciri di pasaran. Tidak ada sebab untuk mereka tidak kembali kepada ekosistem komunikasi terbaik, " Krishnadeep menambah.

BB memberi BBM sangat berjaya makna yang lebih untuk pengguna dengan membuat ia sangat pandai bergaul di semua platform mudah alih. Menurut Krishnadeep , BB mahu menyediakan pengalaman pengguna yang terbaik di BBM .

Apa kira-kira Telefon Windows kemudian?

Krishnadeep menyatakan bahawa , pada masa ini , BB adalah semata-mata memberi tumpuan kepada IOS dan Android kerana ia hanya mempunyai rancangan untuk memaksimumkan pengaruh ke atas pengguna -dua ekosistem. Selain itu tidak ada rancangan untuk platform Windows mudah alih.

bbm pic2





"Kami melihat peluang besar dalam industri telefon pintar, jadi kita meletakkan pertaruhan kami yang pertama. Kita akan sampai ke platform lain apabila masa yang sesuai datang, "tambah beliau.

Berdasarkan sambutan setakat ini, BB mungkin telah melanda jackpot dengan BBM. Yang sangat rahsia untuk kejayaan ini terletak pada hakikat bahawa perkhidmatan ini cuba dan benar, tanpa kompromi sekalipun. Sebagai Krishnadeep menambah: "BBM sentiasa berhubung dan serta-merta, maka mengapa ia mampu inovasi konsep perbualan serta-merta. Seperti yang kita juga meletakkan penekanan kepada privasi dan amanah, kita pasti berminat untuk memastikan perkhidmatan kami yang selamat. Maksud saya, kita menggunakan PIN untuk nama pengguna supaya tidak ada perkongsian butiran kenalan. Itu adalah sesuatu yang tidak ada perkhidmatan lain yang mempunyai lagi. "

Filled Under:

0 comments:

Post a Comment


 

Feature Ad (728)